Експорт українських продуктів харчування за перше півріччя 2020 року

У першому півріччі 2020 року Україна змогла збільшити обсяги експорту харчових продуктів тільки в країни Азії, закупили українського продовольства більш ніж на $ 4,9 млрд, перевищивши торішній показник на 14,5%. Частка Азії за цей період склала 47,4% від загального експорту аграрної продукції.

Експорт агропродовольчої продукції в січні-червні поточного року залишився майже на рівні торішніх показників за відповідний період (+ $ 0,1 млрд) і склав $ 10,4 млрд.

Основними ринками збуту вітчизняної агропродукції залишаються чотири регіони – країни Азії, Африки, Європейського Союзу та СНД. У першому півріччі цього року їх сумарна частка склала понад 97% вартості українського експорту сільгосппродукції.

Частка європейських країн в іноземних поставках агропродукції з України зменшилася до 28,7%. За січень-червень 2020 вони закупили українських харчів майже на $ 3,0 млрд, тоді як торік за відповідний період вартість поставок в цей регіон склала $ 3,4 млрд.

Обсяги експорту до країн Африки залишилися майже на рівні відповідного періоду минулого року і склали близько $ 1,6 млрд. Частка цього регіону склала 15,2% від загального експорту аграрної продукції з України.

При цьому експорт вітчизняної сільгосппродукції до країн СНД приходить. Країни цього регіону за січень-червень поточного року імпортували українського продовольства на $ 0,6 млрд, що склало 6,0% від загального експорту аграрної продукції.

За результатами першого півріччя 2020 рейтинг країн-імпортерів вітчизняної агропродукції очолює Китай, проти аналогічного періоду минулого року збільшив обсяги закупівель українських харчів більш ніж в півтора рази (+ 52,8%) – до $ 1410 млн.

Друге місце утримує Єгипет, придбав вітчизняних продуктів на $ 789 млн.

Індія займає третє місце в рейтингу, яка результатами шести місяців 2020 імпортувала з України сільгосппродукції на $ 743 млн.

Значну допомогу українські експортери отримали також з:

Нідерландів ($ 709 млн),
Іспанії ($ 583 млн),
Туреччини ($ 545 млн),
Польщі ($ 357 млн),
Італії ($ 302 млн),
Білорусі ($ 250 млн).

Визначальними товарами для українського експорту залишилися зернові, олія та олійні культури, залишки і відходи, а також м’ясо і субпродукти. Разом вони забезпечили більше 85% виручки від продажу вітчизняного агропродовольства на ринки країн світу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *